Zork Serisinin Son Oyunu: Beyond Zork
Beyond Zork: The Coconut of Quendor, 1987 yılında Brian Moriarty tarafından yazılan etkileşimli bir kurgu bilgisayar oyunudur. Infocom'un Zork serisinin son oyunlarından biri olarak dikkat çeker. Bu oyun, önceki Infocom oyunlarından farklı olarak, yalnızca metin ve bulmaca çözümlemeye dayalı formatından uzaklaşmış ve ekran haritası, karakter istatistikleri ile seviyeleri gibi RPG unsurlarını içermektedir. Ayrıca, savaş mekanikleri de oyuna dahil edilmiştir.
Oyun, Quendor'un Güney Ülkeleri'nde başlar ve oyuncu başlangıçta amaçsız bir şekilde keşif yapar. Ancak, kısa süre içinde oyuncunun üzerine düşen bir görev vardır: Kötü bir canavardan, Ur-grue'den, tüm büyüyü temsil eden ve son derece güçlü olan Coconut of Quendor'ı kurtarmak. Bu canavar, düşmüş Implementor ruhları olduğu söylenen Ur-gruelerle çevrili bir karanlık küre oluşturabilmektedir. Oyuncunun bu güçlü artefaktı geri alması gerekmektedir.